Ceci est une ancienne révision du document !
the LearningTimecheck module is an administrative tool that offers a complete solution when learning time must be assessed for academic and administrative reasons.
the module is a deep rework of the community checklist module. The last versions have been heavily cleaned up to focus essentialy on the pedagogic time assessed contract measurement.
Basic concept
The content of an online course provided by moodle contains a set of resources, activities, interactions that are setup to allow a complete teaching/training activity in that working space. This is to be distinguished from the effective pedagogic contract passed between a learning institution and a learner. Using the LTC, the teachers will be able to select what is relevant to feed a formal pedagogic contract from all the course material, and provide an assessment method based on completion of the contract, or time assessment.
the LTC time assessment is based on “credit time allocation”, avoiding all previous debate on the legitimacy of a “measured” connection time which reveals often hard to obtain and justify.
the basic concept is that the acceptable items for a pedagogic contract are resources or activities implying a certain time of work. some learners may spend more, other less, depending on their own past background. This should be not important anymore in the calculation: the key point is given by the following essential question :
- how much time a reasonable learner would have to spend to acquire this knowledge or skill at this reasonable level of acquisition.
One this question has been answered, the pedagogic contract should accept to credit that time to any learner that complies pedagogic requirements of the item, wether it has been faster or slower to get them.
The LTC proposes a way to quantify those credits, calculate an overall pedagogic contract equivalent learning time, assess it and give outputs upon program completion.
how the teacher calibrates the pedagogic contract:
the teacher uses then stadn.
L'étudiant réalise les activités normalement. Ses achèvements sont automatiquement comptabilisés dans son bilan de temps.
Les administrateurs pédagogiques ou l'enseignant lui-même peut suivre les progrès d'accomplissement du contrat pédagogique et retirer les documents justificatifs adéquats.
Ce composant permet un suivi de part et d'autre de la progression pédagogique. Du côté enseignant des tableaux de suivi clairs permettent de connaitre la situation d'un coup d'oeil, et de pouvoir obtenir des informations de détail si nécessaire.
Du côté étudiant, le module affiche une liste de suivi du marquage. Avec certains formats de cours plus sophistiqués (format Page), plusieurs vues alternatives du module peuvent être insérées dans le cours pour générer des indicateurs de suivi immédiatement lisibles.
Exemple 1 de rendu étudiant sur un cours au format page :
Exemple 2 de rendu étudiant sur un cours au format page :
Il permet :
| 2.7 | 2.8 | 2.9 | 3.0 | 3.1 | 3.2 |
|---|---|---|---|---|---|
| | | | | | |
Travis-ci Intégration continue
Note : Un statut “Failing” n'est pas nécessairement lié à un non fonctionnement du plugin. Ce statut concerne le résultat de tests automatiques de conformité du code aux standards stricts de Moodle. Nous dépensons un effort permanent à la mise en conformité progressive de tous les plugins supportés avec ces règles de développement.
Back to plugins index - Back to catalogue index