mod:flashcard
Différences
Ci-dessous, les différences entre deux révisions de la page.
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| mod:flashcard [2017/02/21 10:12] – [Sommaire des fonctionnalités] admin | mod:flashcard [2025/12/10 16:16] (Version actuelle) – modification externe 127.0.0.1 | ||
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| Ligne 3: | Ligne 3: | ||
| * **Component type:** Activity module | * **Component type:** Activity module | ||
| * **Name:** Flashcard (Cartes flash - Système de Leitner) | * **Name:** Flashcard (Cartes flash - Système de Leitner) | ||
| - | * **Versions: | + | * **Versions:** :M27: to :M34: |
| - | * **Distribution: | + | * **Old versions:** 1.9, 2.2 to 2.6 |
| + | * **Distribution: | ||
| * **Availability: | * **Availability: | ||
| * **Repository: | * **Repository: | ||
| + | * **Unit tests:** https:// | ||
| + | * **Distributors: | ||
| - | ==== Description du module ==== | + | [[: |
| - | Le jeu de cartes flash est un plugin d’aide à la mémorisation qui a un intérêt pédagogique dans le stockage des informations en mémoire à long terme. Ce Plugin se base sur le mécanisme de Leitner qui stipule que le rappel d’informations baisse exponentiellement si les informations à retenir ne sont pas répétées et rappelées régulièrement. | ||
| - | Ce module présente un ou plusieurs tas de cartes. Sur chaque carte se trouve une question à laquelle les apprenants doivent trouver la réponse (la réponse se trouve derrière la carte). Ce plugin permet aux apprenants de tester leurs connaissances acquises sur la plateforme de manière ludique. | + | ==== Module summary ==== |
| - | Au début du jeu, les cartes sont placées dans le paquet difficile. Les apprenants doivent réviser régulièrement les différents paquets. Lorsqu’un apprenant valide une réponse qu’il | + | The flashcard plugin helps to memoizing things and helps reinforcing the long term memory. This plugin implements the Leitner method who discovered the effect of the information refresh reptition in the memorial reinforcement. The more you update an information, deeper is the engraming of the information into the neural network. |
| - | La fréquence de révision pour chaque paquet est d’autant plus importante que le paquet est difficile pour doser l’effort | + | |
| - | Il est possible d’activer la fonction d’érosion des piles qui a pour objectif d’inciter l’apprenant à réviser et rejouer régulièrement les cartes. | + | Leiner also discovered that in a set of things to learn and memorize, some items will resist to the engraming (some times not the apparently hardest). The leitner method uses both " |
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| + | The plugin proposes to check regularily | ||
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| + | The flashcard activity will propose a challenging way to learn and memorize the associations. | ||
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| + | When the game starts, cards are all placed in the first deck, which is known as being the harderst deck. Sudents are asked to check the different decks, from the hardest to the easiest. The learner will review the deck and trying to remind the answer. The learner self assesses his answer and will declare it has passed or not. When a card is passed, it migrates to the next easier deck. Of course, easier decks will be scheduled less frequently or revision, thus concentrating the effort | ||
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| + | The final goal of the activity is to migrate all cards in the last (easiest) deck. | ||
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| + | To harden the exercice, you may activate an erosion feature that will migrate back cards upwards if they are NOT revised as required. | ||
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| * Stats and results (teacher) | * Stats and results (teacher) | ||
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| + | ==== Builds ==== | ||
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| + | ^ :M27: ^ :M28: ^ :M29: ^ :M30: ^ :M31: ^ :M32: ^ :M33: ^ :M34: ^ | ||
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| + | [[https:// | ||
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| + | Note : Failing status is not necessarily the sign of a non functionning module. It just says that the moodle code standards check are not fullfilling. This is a continuous effort of us rewriting the plugin code to get it compliant. | ||
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| ==== Credits ==== | ==== Credits ==== | ||
| * Gustav Delius | * Gustav Delius | ||
| - | * Tomasz Muraz | + | * Tomasz Muraz (Enovation) |
| - | * Valery Fremaux | + | * Valery Fremaux |
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